Billboard

30.06.2014 22:16

Při cestě autobusem z Německa jsem měla čas okukovat krajinu i billboardy kolem silnic. Líbilo se mi, že leckteré billboardy zvou na kulturní akce, o kterých bych se třeba jinak nedozvěděla.

Reklamy na jídlo a pití nepřekvapí- tyhle věci kupujeme denně a účel reklamy docela chápu.

Reklama na interiérovou barvu mi připomněla, že mám malovat kuchyň, což je činnost, kterou nenávidím z hloubi duše, a tak mě nenadchl ani slib, že strop bude zadarmo.

Reklamy na auta mě matou- netuším, kdo je cílová skupina. Auto nekupuju tak často jako džus, a tak nevím, čím na mě má reklama působit- obvykle si jen pomyslím, že tohle si taky nekoupím, a rozhodně ve mě neplanou touhy toto zboží získat, loudit o úvěr nebo vykrádat peněžní ústavy.

V podstatě mě zaujaly reklamy dvě a nikoli v dobrém.

Na první byla mladá dvojice se psem a nápis Dítě ničím nenahradíš. Opravdu si zadavatel myslí, že lidé si pořizují psy z tohoto důvodu? Ovšem jelikož autorem je spolek brojící proti potratům, nepřekvapí mě asi nic. Tento plakát je hloupý, ale aspoň se mi z něho nechce zvracet jako z toho minulého s roztrhaným lidským embryem. Netuším, jaký byl záměr- porodnost to určitě nezvedne...

Druhý divný plakát je reklama na šperky, zpravidla velmi nadprůměrné velikosti. Je na něm vyfocená polonahá modelka slavného jména, která si smyslně olizuje rty a rukama si zakrývá nahé poprsí. Jela jsme kolem toho plakátu už mockrát, ale doteď nevím, co má ta žena na krku za šperk. Vždycky mě zarazí ta prvoplánová laciná nahota. Zkusila jsem se zeptat lidí okolo, jestli vědí, co je předmětem reklamy, a netušil to skoro nikdo (vzorek byli muži 25-50 a ženy kolem 40, v tom autobusu zrovna větší věkové rozpětí nebylo). Nejsem si jistá, že by zadavatel jásal- za tohle peníze asi vyhodit nechtěl.

Obecně mě udivuje, co všechno jsou firmy ochotny na billboard napsat ke svému jménu- například stavebniny a u toho víceméně nahé ženy a nápis „My vám to postavíme“.

Jsem jediná, komu to připadá divné?