Dělat Macešku

20.02.2014 12:42

„Já u vás budu dělat Macešku, jo?“ napsala mi kamarádka, když jsem jí poslala fotku kočky rozvalené v psím pelechu.

Vlastně by se mi docela líbilo dělat u nás Macešku. Má právo povalovat se kdekoli kromě stolu a kuchyňské linky. Ne že by to nezkusila, ale zařvání „Maceš, kam lezeš,“ kočku ze stolu spolehlivě sundá :)

Noci tráví dle vlastního uvážení venku nebo v domě. Za horkých nocí se obvykle zdržovala venku, zřejmě si našla někde chladnější místo. Onehdy se nedostavila k snídani. Starostlivě jsem ji volala za domem i před domem, kde se vynořila ze zahrady na protější straně ulice, nedbale přelezla plot a nechala se v náručí donést ke dveřím, kde seskočila na zem, neb dáma vstupuje do domu zásadně po svých, že ano. Rychlé naplnění misek komentovala krátkým mňouknutím zcela nepodobným tomu nočnímu řevu venku- rvaly se tam kočky a jsem přesvědčena, že se Maceška zúčastnila, protože si odnesla parádní šrám přes čenich.

Dělat Macešku znamená dohlížet na psy- s Borůvkou se zdvořile pozdraví a se Světluškou řádí. Konec konců jí ta psice vypucuje vnitřek uší líp, než by Maceška dokázala sama. Za odměnu jí očistí srst pod očima od ospalek, u čehož Světluška drží, ani uchem nepohne.

Po dobu naší dovolené byla Maceška v péči sousedů, kteří jí dodávali oblíbené krmivo. Přespávala venku, až jeden den si vlezla při zalévání kytek k nám do k nám domu a sousedce zdvořile oznámila, že dneska zůstává. Ven odešla až při krmení dalšího dne. Při našem příjezdu se objevila dřív, než jsme stihli vytáhnout tašky z auta, a semňoukala nás na hromadu. Žehlila jsme to kapsičkou, která byla milostivě přijata, ovšem to bylo v pět odpoledne. Na večerní krmení v sedm se madam kočková dostavila, jako by měla v břiše vzduchoprázdno. Dva dny se pak povalovala po domě, aby dohlédla, jestli jí zas nechceme někam zmizet.

Je to zodpovědná a milá kočka- ještě že u nás dělá Macešku zrovna ona :)

 

Matylda

 

Vyšlo na Našem Zvířetníku v červenci 2012