Jak se dělá filmeček

17.07.2016 12:17

To vás a bandu vašich kamarádů pozvou na ples, kde už několikátý rok bavíte známé krátkým tématickým vystoupením.  No a letos to byly „Vynálezy, které změnily svět“.

Jeden z kamarádů napíše scénář o hraběti Zeppelinovi. Následně se dozvíte, že účinkující musí mít kostým a v mém případě jsem taky musela získat drdol. Situace se řeší tak, že se rodina příšerně pohádá, že na tohle období doma kromě nějakého trapného hadru nic nemáte, posléze na sebe navrstvíte možné i nemožné a získáte kostým. Paruku na čarodějnici (vystoupení před čtyřmi lety) jsem smotala Kačce na hlavě do drdolu (šla rozčesat jen psím hřebenem s otáčecími zuby) a orvala jsem jí kytici umělých kytek, co měla nachystanou pro jiné použití. Kytky jsme našpendlila na slamák. Tu šálu, co jsem omotala kolem klobouku, už Kačka stejně nenosila J

V den natáčení jsme si do staré textilky, kde kluci mají pronajatou místnost, natahali jídlo, pití i kávovar (catering musí být). Kačka mě nalíčila (bez brýlí a zvětšovacího zrcátka toho moc nevidím), narazila jsem si na hlavu paruku a na ni přišpendlila klobouk. Legrace to byla do chvíle, kdy jsem zjistila, že budu běhat po starém požárním schodišti z pororoštů, kterých asi půlka chybí, já si šlapu po sukni a mám vysoké podpatky.

Točili jsme to v únoru, takže můžu konstatovat, že na takovém schodišti příšerně fouká pod sukni J

Zbytek se dotáčel v interiéru. Asi nejhorší bylo, když zkoušeli, jak mě srazit smotaným kobercem- poprvé mi zkusili srazit klobouk, podruhé už to bylo lepší a ty modřiny, co jsme si vyrobila o hranu pódia, teď v zimě nakonec není vidět J

No a po dvou večerech Mušketýr oznámil, že bylo špatně točit to proti bílé zdi, protože mu tam triky jdou špatně udělat- potřebovali jsme dostat za sebe vzducholoď J Následně byla zakoupena strašlivě zelená barva, všichni dostali zakázáno obléct si cokoli zeleného (frflali i nad zeleným listím na mém klobouku) a chlapci vymalovali zeď nazeleno. A točili jsme všechno znovu.

Pak jsme potřebovali natočit scénu z Zeppelinovic domácnosti. Kubu jsme postavili za kameru, oblékli se do kostýmů, přestavěli kus obýváku a přinutili zvířata držet se mimo záběr. A dotočili jsme zbytek.

A pak Mušketýr doma stříhal, přidával hudbu, vyráběl triky- místo zelené barvy doplnil video se stavbou vzducholodě- stříhal, poslouchal, nutil mě poslouchat, nutil mě hodnotit, jestli tam titulky jsou dostatečně dlouho, dostatečně krátce…

A vznikl filmeček, který byl součástí vystoupení. Prosím, tady je: bohužel byl tvůrci smazán.

 

Publikováno na Dedeníku 2016