Mrkvový koláč

20.02.2014 12:31

Kuba nedávno vznesl žádost, abych znovu upekla mrkvový koláč, co jsem už jednou dělala. Jenže recept jsem si opsala z internetu na takový malý papírek, který jsem někam založila a už nikdy nenašla. Ovšem nedávno jsem pátrala po čemsi v knihovně a vytáhla odtud několik starých kalendářů s recepty Dámského klubu Frekvence 1. Zvědavě jsem zalistovala a ejhle, objevila jsem mrkvový koláč Violy Ottové. Recept mi byl povědomý, jen jsem ho jemně pozměnila- a dávkování sympatické, na hrnky.

Je zapotřebí  1 hrnek polohrubé mouky, 1 lžička jedlé sody, 1 prášek do pečiva, ½ lžičky soli, ½ hrnku oleje (původně bylo 2/3, ale mně se to zdálo moc a část jsem nahradila jablkem), 1 hrnek práškového cukru, 2 vejce, ½ hrnku sekaných ořechů, 1 nahrubo nastrouhané jablko a 1 a ½ hrnku jemně nastrouhané mrkve.

Do misky jsem dala vejce a cukr, přidala pak olej. Následovaly sypké ingredience. nakonec jsme přidala jablko, mrkev a ořechy.

Další úskalí receptu bylo v tom, že těsto mělo být nalito do koláčové formy, v níž se mělo péct hodinu a půl při 170 ̊C. Koláčové formy nemaje vlila jsem do středního pekáče vyloženého pečícím papírem.  Koláč byl asi tenčí a hotový za cca 45 minut.

Po upečení jsem nechala koláč chvíli vychadnout, pak vytáhla z plechu, otočila a sloupla pečící papír. Na ještě teplou rovnou spodní stranu jsme natřela marmeládu, kterou jsem našla v lednici -byla z bílého rybízu, ale myslím, že meruňková by taky nebyla od věci!

 

Dobrou chuť přeje Matylda

 

Vyšlo na Našem Zvířetníku v únoru 2012