O dietě

20.02.2014 12:35

Zdravím od nočně zmoklých žabek, dneska jsem se rozhoupala vyzkoušet tu álojovou dietu (Mušketýr začal věřit na aloe vera). Zatím jsem zahájila jen mírně šílený den.
Po šesté Mušketýr vyletěl s řevem z postele, protože ho chytila křeč. Psice se lekly a rozštěkaly, a tak jsem se otočila na druhý bok. Byla jsem tázána, jestli budu ještě spát, tedy jsem konstatovala, že jo. Ale už jsem nespala, protože se Borůvka začala dožadovat vstávání (nacpala jsem ji do postele zpátky) a následně dorazila Maceška a chtěla se mazlit.
Vylezla jsem z postele, zatímco Mušketýr už zase spal, a šla studovat návod na dietu. Ráno mám sežrat piluku s jakousi houbou, co se v žaludku nafoukne a sníží pocit hladu, asi zapít, jinak to nemám naději spolknout, a za 20-30 minut si mám dát koktejl z mlíka. Sežrala jsem piluli, šla srovnat polohotový quilt, a pak do pracovny zapnout počítač. Psice jsem nakrmila a pustila ven. Borůvka venku našla po nočním dešti zapomenutého plyšáka a donesla mi ho do pracovny. Vytřela jsem tu bahnitou louži, co z něj vytekla, a odnesla ho do koupelny. Borůna ječela u koupelny i v koupelně, že chudák sob Rudolf je tam bez ní a ona ho chce. Nevím, co ta houba má dělat, ale mám hlad, že bych kvůli kusu jídla dokázala i vraždit. Udělala jsem si koktejl a váhám, jestli to stojí za to. Mlíko snáším nejlépe v kafi a pak v kočičí misce. Soba jsem hodila do pračky, Borůvku zvedla k umyvadlu, aby viděla, že Rudolf tam fakt není!!!! a popíjím mlíko. Ke snídani si mám vzít ještě 1 kus ovoce. V kombinaci s tím mlíkem začínám chápat smysl diety. Jestli se z toho nepos..., tak to bude zázrak. Tři deci mlíka se zdají být nekonečné. Má být sojové nebo odstředěné. Nechápu, proč bych měla kupovat takovej hnus. Borůvka se mnou nemluví. Sebrala jsem jí soba. Přiložený šejkr měl rozmíchat tu vanilkovou věc v mlíku. Nepovedlo se mu to, ale dá se to přežít. Dočetla jsem dietu. V poledne zase houbu v piluli a šálek zeleniny s nízkotučným dresinkem. To prý když budu dodržovat celý život, budu štíhlá. Asi nebudu. K obědu budou roštěnky s rejží.

Kus ovoce k snídani jsem nezvládla, protože se mi udělalo špatně jen při pohledu na košík. Teď už je mi špatně asi z toho mlíka. Došila jsem kus quiltu a jdu si uvařit kafe (váhám, jestli si do něj mám dát mlíko). Kafe v dietě není, ale na něčem přežít musím.


Podle diety si můžu na svačinu dát 2 kousky nízkotučného chleba se dvěma lžícemi arašídového másla. Váhám nad výrazem nízkotučný chléb. Náš normální chléb mi tučný nepřipadá a po třech dnech zabalení v utěrce má ten správně dietní vzhled- žvýkání kůrky podporuje svalovou činnost. Arašídové máslo nemám a nenávidím, takže jsem na chleba mázla přírodní sýr. Borůvka se rozhodla, že se mnou bude mluvit a loudí chleba se sýrem. Světluška vše jen z povzdálí sleduje. Ráno jí páník vysvětloval, že nemůže k němu do postele, protože je určitě z mokré zahrady špinavá. Když jsem šla za pět minut kolem ložnice, spala vedle něj.

Vyprala jsem prádlo, ale venku mrholí. Borůvka naštěstí spí, a tak neječí, že jsem jí na sušáku oběsila soba Rudolfa.

Při vaření roštěnek jsem sežrala zbytek cherry rajčat s pár kostičkama sýra ze včerejší grilovačky, jinak bych už asi padla hlady. V hodině konverzace před obědem jsem se dost zuřivě vyhýbala tématům o vaření a usilovně jsem probírala zahradnické práce a zážitky se zvířaty. Slintala jsem jen ve chvíli, kdy jsme líčila Borůvčinu krádež čtvrt kila anglické slaniny z nákupní tašky a kterak byla pejska po zbytek celého dne aktivní, čilá a vlídně naladěná. Nedivím se jí.

Při obědě se mě Mušketýr optal, jestli mi může nalít nízkotučné nealko pivo.

Pak jsem si přečetla návod na dietu, nakolik jsem ho porušila. O dost. Přehlédla jsem, že k obědu k té zelenině mám mít ještě 3 dcl toho strašnýho mléčnýho koktejlu!

Svačina má být aloe vera výtažek a energetická tyčinka. Fuj, sladký. Vzala jsem si radši ještě vlažnou celozrnnou kaiserku s trochou sýra. Získání kaiserky bylo spojeno se značnou fyzickou námahou, před dnem volna se zdálo, že budu v obchodě svádět zuřivý boj i o chleba.

Odpoledne jsem dočetla, co mi má dieta přinést. Např. snížit chuť na sladké (nejím ho) a zahnat večerní mlsání. Večer, pokud se dobře a chutně najím, nemlsám. Mlsám přes den- sýry. Čokolády přede mnou může ležet kolik chce, ale vyměním ji za kousek Nivy nebo uzeného sýra. O tom dieta neříká nic. Jsem vůbec vhodným adeptem? Určitě, mám pneumatiku na břiše! Jen mě mate, že se mám vyvarovat uhlohydrátů, na kterých jsem „závislá“ a jím jich přespříliš (to fakt už všichni ví o mé závislosti na špagetách???)

Vrátila jsem Borůvce soba Rudolfa. Od vykuchané žáby ho lze rozeznat jen podle plyšových visících parohů, ale Borůvka ho opatruje jako státní poklad.

K večeři mám mít jídlo složené z libových proteinů, dobrých uhlohydrátů a zdravých tuků. K tomu několikero druhů pilulí, které ani nemám, protože jsem se je neobtěžovala koupit. Jídlo má mít kalorickou hodnotu 100 g kuřecích prsíček. Jak tam asi narvu i ty dobré uhlohydráty? Zavrhla jsem pilule a nahradila je předkrmem z rukoly, sušených rajčat a mozzarelly. Synek říká něco o tom, že není králík a pampelišky nejí. Zabiju ho. A on ten hnus v mlíce pít nemusí!

Světluška v tu chvíli nahání po domě plastový květináček. Tvar byl silně pozměněn a má krajkové vzory od zubů. Dramatický okamžik nastal, když do něj šlápla, uvízl jí na zadní noze a nejdřív ho nemohla najít a potom setřepat. Problém pampelišky tak upadl v zapomnění.

K večeři jsem si vzala kus kuřecích prsíček. Na dobré uhlohydráty nedošlo, zaplácla jsem je rajčaty a paprikou. Nevíte, kde seženu dietní nízkotučné víno? Po několika diskuzích s pubertálními dětmi mám pocit, že nejlíp by pomohla nízkotučná whisky.

Borůvka odnesla soba Rudolfa na terasu a zapomněla ho tam. Za chvíli na něj padne rosa. Měla bych jít spát, abych zapomněla na to, že si ráno můžu dát lahodný nízkoenergetický mléčný koktejl....

 

Matylda

 

Vyšlo na Našem Zvířetníku v květnu 2012