O utěrkách papírových i jiných

17.07.2016 12:09

Ale do háje. Znechuceně si prohlížím děravou utěrku a uvažuju, jestli je díra tak velká, že ji budu muset degradovat na hadr na podlahu nebo ještě vydrží v původní funkci. Je po babičce, vydržela dvacet pět let, tak má sice nárok na odchod, ale já ji mám ráda. Nepouští chlupy a dobře saje vodu.

Utěrky mám různé. Jednak ty koupené jako utěrky- po babičce nebo ještě svatební dar- nebo recyklované povlečení, což je činnost, kterou se v zimě zabývá moje mamka. Proto u mne najdete utěrky s roztodivnými vzory, podle toho, jaké povlečení zrovna frčelo- určitě si vzpomenete na labutě s duhou nad hlavou a lotosovými květy na vodě. I ty mám :)

No a na některé činnosti používám utěrky papírové. Když musím utřít nějaký fujtajbl, raději sáhnu po roli papírových, než bych máchala hadr. Onehdy papírové došly- kocouři si z poslední role udělali škrabadlo- a tak jsem zjistila, jak moc mi v kuchyni dokážou chybět!

Ano, zvykla jsem si na ně. Je to pohodlné, rychlé a donedávna jsem si myslela, že poměrně ekologické. Onehdy jsem ale narazila na článek, který poukazoval na to, že látkové utěrky a kapesníky jsou ekologičtější a kapesníky tolik nedřou nos. Hmm, tuším tak před patnácti lety se tvrdil pravý opak, ne? Jak praní zatěžuje životní prostředí a lépe je používat výrobky jednorázové.

Hmmm, u těch utěrek mám jasno. Na nádobí látkové a na fujtajbly papírové. Pokud jde o kapesníky, to je dilema. V případě velké rýmy a pobytu v domácnosti klidně hadrové. Ovšem v kabelce nosím jen papírové. No a v pracovně na stole mám krabičku s papírovými- když mi přijde anglicky konverzovat usoplené dítě, už ví, kam má sáhnout (ani dnešní děti obvykle nemají kapesník. Ani ten papírový ne.) Jo a musí se mi líbit krabička- jinak jsem schopna starou hezkou opatrně rozlepit, nasunout pakl nových kapesníků do ní a zase ji zalepit :)

Tak co s tou utěrkou? Ta díra je v ní čím dál větší, vykousal ji tam Kilián s Oriášem, když se dobývali na buchty, které byly tou utěrkou zakryté... no, mám materiál na nové utěrky, koupila jsem si vaflovou tkaninu. Tak až budu mít času, ušiju si novou...

 

Publikováno na Dedeníku 2016